O programie „Przedszkola na czasie”

O programie „Przedszkola na czasie” [galeria zdjęć]

W grudniu przedszkolaki z grup Motylki oraz Pszczółki realizowały w trakcie zajęć program edukacyjny związany z czasem. Plan zakładał wybrane zadania na podstawie 5 z 10 wyzwań stawianych przezKnockNocky!👩‍⌚️⏱⏲⏰🕰⌛️⏳

Zanim przedszkolaki przystąpiły do działania najpierw odbyła się pogadanka na temat czasu. Wyjaśniliśmy sobie na początek – po co jest czas? jak odmierzamy czas?jak działa zegar i z czego się składa?Dzieci poznałypodstawowe pojęcia związane z czasem – godzina, minuta, sekunda. Nastąpił pokaz pełnych godzin na zegarze, objaśniono dzieciom różnicę pomiędzy dużą i małą wskazówką. Odczytywanie poszczególnych godzin z tarczy zegara nie należało do prostych zadań. A to dopiero początek wspólnej zabawy…

Zadanie 1. Zawsze o czasie (Zadanie zrealizowanie przez grupę Motylki oraz Pszczółki)

Czas pełni istotną rolę w życiu każdego człowieka.W końcu to on odmierza długość dnia
i nadaje rytm codzienności. TYMI jest zawsze o czasie. Punktualność w tym wszystkim
to cecha dobrego wychowania i szacunku dla innych. W tym zadaniu przedszkolaki miały wspólnie stworzyć postać Tymiego oraz wyjaśnić jeden z głównych zagadnień programu: Dlaczego niegrzecznie jest się spóźniać?

Zadanie 2. Wyścig ekopojazdów(Zadanie zrealizowane przez grupę Pszczółki)

Czy wiecie, do czego może przydać się Wam zegarek, a dokładniej umiejętność odczytywania godzin? Otóż, może tak jak Nenek chcielibyście być we wszystkim najszybsi? Największą pasją Nenka jest sport i marzy on o tym, żeby zostać  kierowcą rajdowym. W tym zadaniu dzieci skonstruowałysuperpojazdy z rozmaitych materiałów.Na koniec zor­ganizowały prawdziwy wyścig i odmierzyły czas każdego przejazdu.

Zadanie 3. Wasza Wielka Księga Zabaw „Na czas”(Zadanie zrealizowane przez grupę Pszczółki)

Przedszkolaki zrobiły Wielką Księgę zabaw “na czas”. Najpierw wspólnie przypomnieliśmy nazwy i zasady zabaw „na czas”, a później każdy z nich namalował swoją ulubioną na kartce z bloku. Po zakończeniu prac wszystkie kartki z “zabawami” przedziurkowaliśmy
i związaliśmy wstążką.

Zadanie 5. Czas jest względny (Zadanie zrealizowane przez grupę Motylki)

Przy kolejnym zadaniu, w trakcie burzy mózgów dzieci podawały przykłady rzeczy/sytuacji, które można zrobić w 1 minutę. Dlaczego czasami ta sama minuta wydaje nam się długa,
a czasami bardzo krótka? Już wiecie, bo my tak.

Zadanie 6. Ja wczoraj i dziś(Zadanie zrealizowane przez grupę Motylki)

Upływający czas dotyka naszych bliskich i nas samych, wszyscy się zmieniamy. Czy dzieci pamiętają jeszcze, jak wyglądały 2 lata temu? W tym celu powstała specjalna wystawa “maluchów” ze zdjęć odszukanych w domu, a następnie powstały niesamowite portrety ich samych w przyszłości. Kochani poproście rodziców, by przechowali Wam te prace.

Zadanie 9. Żywy zegar(Zadanie zrealizowane przez grupę Motylki oraz Pszczółki)

Jak myślicie, z czego zbudowany jest zegar? Ma baterie, śrubki? A co powiecie na zegar, który jest zbudowany z grupy przedszkolaków? Niemożliwe, a jednak…

Zadanie 10. Kapsuła czasu(Zadanie zrealizowane przez grupę Motylki oraz Pszczółki)

Czy wiecie, czym jest kapsuła czasu? My już doskonale wiemy. W pojemniku przygotowanym specjalnie z tej okazji postanowiliśmy zamknąć i ukryć nasze skarby: drobne przedmioty (kolorowe koraliki, kamienie), zabawki, wycięte z papieru ulubione rzeczy,prace plastyczne. Już niebawem zobaczycie😊, że taki powrót do przeszłości za jakiś czas to świetna zabawa. Czasem taka kapsuła czasu może być najpiękniejszym wspomnieniem jakie zostawimy.

                                                                       Koordynatorki projektu: Anna Marzec

                                                                                                              Małgorzata Tokar

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.