Skąd się biorą produkty ekologiczne?

Dzieci z grupy „Motylki” brały udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym
„Skąd się biorą produkty ekologiczne” realizowanym
pod patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Galeria zdjęć

Główne założenia programu to: 

  • zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne, 
  • kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych, 
  • propagowanie zdrowego stylu życia, 
  • zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.

Okres przedszkolny jest niezmiernie ważnym etapem kształtowania się postaw determinujących aktualne nawyki żywieniowe. Dlatego też istotne jest edukowanie dzieci
w zakresie prawidłowego odżywiania się już od najmłodszych lat. Utrwalone wówczas przyzwyczajenia zdrowotne decydują o późniejszym stylu życia. Konsumenci w coraz większym stopniu dbają o zdrowie i aktywność fizyczną.

Nauczycielgrupy przeprowadził z dziećmi zajęcia w oparciu o scenariusze dedykowane żywności ekologicznej w ramach programu edukacyjnego głównego inspektoriatu sanitarnego. Podczas zajęć dzieci poznały wiele produktów ekologicznych oraz znaczek ,,eko” jaki znajduje się na opakowaniu tych produktów. Obejrzały film edukacyjny pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne ?”.Dowiedziały się ponadto, skąd pochodzą produkty ekologiczne– uważnie śledząc proces ich powstawania, dlaczego warto je wybierać, jakie są zalecenia zdrowego stylu życia oraz jak przestrzegać podstawowych zasad higieny.

Kolejnym ważnym krokiem było stworzenie Piramidy Zdrowego Żywienia i stylu życia. Przedszkolaki z uwagą analizowały jej zawartość, dokładnie omawiając poszczególne poziomy. Dzieci zrozumiały, że tylko dostarczanie produktów ze wszystkich pięter piramidy gwarantuje im zdrowie, a ich posiłki powinny być urozmaicone. W trakcie zajęć6 -latki uczestniczyły w degustacji kefiru bananowego, wykonały również samodzielnie smaczną
i zdrową sałatkę owocową. 

Zdobytą wiedzę i umiejętności dzieci wraz z rodzicami będą mogły stosować
w codziennym życiu wybierającprodukty, które mają wyższą jakość i dobry, naturalny smak.

Na zakończenie wszystkie 6 -latki biorące udział w zajęciach otrzymały przygotowaną publikację„Skąd się biorą produkty ekologiczne”.

Postępujmy zgodnie z hasłem: „Z TEGO WNIOSEK JEST LOGICZNY, ŻE WYBIERAM PRODUKT EKOLOGICZNY”. A my stawiamy na zdrowie swoich podopiecznych.

Koordynator projektu: Anna Marzec

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.