W poszukiwaniu skarbu Królowej Bony

26 września o godzinie 8.30 klasy IV – VI wraz z paniami Martą Czwartosz – Mołas, Justyną Wielgus, Sylwią Skrzyniarz i Kamilą Siciarską udały się na wycieczkę do Chęcin. Tam czekała już na nas przewodnik świętokrzyski, pani Ewelina MaciantowiczKalwasińska. Nasza wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania ruin XIII- wiecznego zamku. Poznaliśmy jego historię oraz legendy z nim związane. Zamczysko, jak na średniowieczną budowlę przystało, spowite było gęstą, mleczną mgłą, co niestety uniemożliwiło nam podziwianie piękna Gór Świętokrzyskich z tarasu widokowego wieży zamkowej. Miało to jednak swój urok i nadawało jeszcze większej tajemniczości tej monumentalnej budowli. Na dziedzińcu zamkowym spędziliśmy ciekawe chwile. Mogliśmy być zakuci w dyby, zwiedzić lochy zamczyska, przymierzyć elementy zbroi średniowiecznego rycerza i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Następnie śladami królowej Bony udaliśmy się w poszukiwaniu skarbu, który zaginął bez wieści pięć wieków temu i dotarliśmy aż na piękny, odnowiony niedawno rynek. Zatrzymaliśmy się na placu przy studni. Niestety skarbu tam nie było ;-(…Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Żadnych klejnotów i kosztowności nie znaleźliśmy, za to mogliśmy wydać nasze skarby, w które wyposażyli nas  kochani rodzice, na pamiątki i smakołyki.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Niemczówka. To renesansowa kamienica wybudowana w 1570 roku, której właścicielami byli Walenty Września i jego żona Anna      z Niemczów. Zwiedzaliśmy tam sklepione kolebkowo piwnice oraz obejrzeliśmy film           pt. „Chęciny i okolice”.

Stamtąd udaliśmy się do klasztoru i do gotyckiego Kocioła Ojców Franciszkanów. Obie budowle ufundował król Kazimierz Wielki w 1368 r. za pozwoleniem papieża Urbana V. Pani przewodnik przekazała nam tam bardzo dużo ciekawych informacji.

O godzinie 12.30 zmęczeni, ale i bardzo zadowoleni, bogatsi w dodatkową wiedzę o naszej pięknej małej ojczyźnie, wróciliśmy do szkoły. Przyjemna atmosfera, wyrazy zadowolenia ze strony uczniów potwierdziły, że wycieczka spełniła swoje zadanie, jakim była integracja uczniów naszej szkoły. Już nie możemy się doczekać kolejnej tak ciekawej wyprawy.

Zobacz zdjęcia 🙂

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.