Wycieczka klasy IV w Góry Świętokrzyskie

20160606_120337_resize

W dniach 6-7 maja – MY -uczniowie klasy IV –  wraz z paniami Kamilą i panią Sylwią pojechaliśmy na wycieczkę klasową w Góry Świętokrzyskie.  Zostaliśmy zakwaterowani w Domu Rekolekcyjnym Ojców Pallotynów w Świętej Katarzynie. I tamże zaczęła się nasza krótka dwudniowa wycieczka….

Pierwszy dzień postanowiliśmy spędzić bardziej na luzie….                                                                        Z miejsca noclegowego wybraliśmy się piechotką do Parku Miniatur  w Krajnie. W parku znajdują się miniatury najsłynniejszych budowli świata oraz niezwykłych miejsc stworzonych przez naturę. Prawie wszystkie miniatury zostały wykonane w skali 1:25. Szczególnym wyjątkiem jest Watykańska Bazylika Świętego Piotra która jako jedyna w świecie została wykonana w skali 1:13.

Podczas spaceru w jednej chwili byliśmy na Placu św. Piotra w Rzymie, by za chwile przenieść się pod wieżę Eiffla do romantycznego Paryża. Most Wenecki, Koloseum, Piramida Cheopsa, Big Ben, Wodospad Niagara, dymiący wulkan Etna, Statua Wolności to tylko kilka spośród licznych najpiękniejszych budowli świata, którym mogliśmy przyjrzeć się z bliska.

Później czekało na nas wyzwanie w postaci Parku Linowego. Trasy w parku były podzielone na stopnie trudności.  Warunkiem wejścia na trasę Łatwą, Średniozaawansowaną, Trudną oraz Tyrolkową było bezbłędne zaliczenie szkolenia prowadzonego na terenie parku przez uprawnionego instruktora. Wszyscy zaliczyli szkolenie –  następnie założywszy kask i uprząż asekuracyjną mogli udać się na swoją trasę. Dla niektórych z nas było to nie lada wyzwanie!

Po trudach w parku linowym czekały na nas kolejne atrakcje:  EUROBUNGEE , DMUCHANY ZAMEK , ŁÓDECZKI, AQUA ZORBING czy STACJA KOSMICZNA.

Ten Kompleks Rozrywki w Krajnie  to magiczne miejsce dla tych , którzy szukają nie tylko turystycznych atrakcji, ale też odpoczynku i dobrej zabawy.Trzeba tam być, by poczuć tą adrenalinę…

Drugiego dnia po śniadaniu wyszliśmy odnaleźć czerwony szlak prowadzący na Łysicę. Od samego początku szlak prowadzi lasem po terenie Świętokrzyskiego Parku Narodowego.

Po kilkudziesięciu metrach natrafiamy na miejsce, w którym znajduje się Kaplica cmentarna zwana także kapliczką Żeromskiego. Wzniesiona została na początku XIX w. Na ścianie można dostrzec wyryte w 1882 r. podpisy Stefana Żeromskiego oraz jego szkolnego kolegi Janka Stróżeckiego. Nieopodal kapliczki znajdują się dwie mogiły z czasów powstania styczniowego oraz z 1943 r.

Za kilkanaście metrów docieramy na urocze miejsce z kapliczką przy źródełku św. Franciszka. Źródełko ma podobno właściwości lecznicze w chorobach oczu.

Dalej szlak prowadzi łagodnie pod górę – trasa jest łatwa i przyjemna. Im wyżej tym większe głazy pojawiają się na szlaku. Tuż przed samym szczytem zauważamy gołoborze – odsłonięte miejsce, które pokrywają głazy powstałe w wyniku wietrzenia piaskowców kwarcytowych. Po kilkudziesięciu metrach docieramy do szczytu Łysicy, której szczyt wznosi się 612 metrów n.p.m. Znajduje się tutaj duży krzyż, a oznaczenie szczytu umieszczono na głazie. Zdobywamy najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich. Hurra!!!!

Chwila odpoczynku, uzupełniamy stracone kalorie i ruszamy dalej w drogę osłonięci przepięknymi drzewami Puszczy Jodłowej.

Docieramy do Kakonina – to nasz punkt końcowy, gdzie czeka na nas bus, który powozi nas do domu noclegowego po nasze bagaże.

Zmęczeni i spragnieni kolejnej wycieczki wracamy do szkoły.

Mamy nadzieję, że następna wycieczka będzie niebawem…

Czekamy z niecierpliwością…. KLASA IV 😉

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.