„Jaki język – taki naród”- Tadeusz Boy – Żeleński
Jak czytać logo i symbole z reklam dowiedzieli się podczas wizyty w Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach uczestnicy lekcji, przygotowanych w ramach XXII Tygodnia Kultury Języka.
12.03. 2014 r. klasy piąte z terenu Gminy Sitkówka- Nowiny wraz z paniami Moniką Domańską, Justyną Wielgus i Karoliną Lach miały możliwość uczestniczenia w tych jakże ciekawych warsztatach. Celem warsztatów było zainteresowanie dzieci i młodzieży poprawną polszczyzną, zwrócenie uwagi na kulturę języka polskiego zarówno w mowie jak i piśmie, a także ujawnienie tajników reklamy. Uczniowie świetnie się bawili tworząc własne logo i hasła reklamowe.
W ramach Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego (21.02) i Tygodnia Kultury Języka (9.03.- 15.03) uczniowie Szkoły Podstawowej w Bolechowicach uczestniczyli w wielu innych przedsięwzięciach: tworzyli tematyczne gazetki ścienne, brali udział w dyskusjach na temat naszego języka narodowego, fascynowali się różnymi ciekawymi związkami frazeologicznymi. Wykonując różnego rodzaju ćwiczenia i rozwiązując rebusy utrwalali sobie zasady polskiej ortografii i interpunkcji.
„Podczas święta Języka uczniowie naszej szkoły mieli szansę przekonać się, że język ojczysty to nie tylko szkolny przedmiot, ale także interesująca zabawa. Język polski to nie tylko mowa, ale także nośnik wszystkich naszych wartości, historii oraz tradycji.”- twierdzi Pan Dyrektor Tomasz Gruszczyński.
Obchody Tygodnia kultury Języka dostarczyły nam wiele wrażeń. Było ciekawie i pouczająco, czekamy więc na to, co będzie w przyszłym roku w czasie Święta Języka Polskiego.- mówili uczniowie klasy V podsumowując obchody XXII Tygodnia Kultury Języka.
– Każde spotkanie z językiem dostarcza konkretnej wiedzy, rozwija umiejętności w obszarach pisania, mówienia, słuchania, wyrażania własnych emocji i opinii, kształtuje postawy poprzez stwarzanie szansy uczestnictwa w kulturze „wysokiej” – uważają koordynatorzy przedsięwzięcia ze Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli (ŚĆDN).